Använda Cci To Make A Levande Off Forex


Använda CCI för att göra en levande av Forex Ja, det skulle vara en lång post. Och det är lika enkelt som att bara titta på en tidsram. Jag ser verkligen inte på någon annan tidsram, eftersom CCI 8 reagerar mycket annorlunda på olika tidsramar, vilket visar slutet på trenderna på 1 timme, men fortsättning på 4 timmar. Jag anser 14 CCI som den långa trenden och 8 CCI som den korta trenden. När den långa trenden går ut över den extrema 100-nivån och 8 CCI går in i noll, är det tecknet på den nya 4-timmars trenden för mig. Och de paren är de par som jag handlar om. Jag handlar EU, GU, Usd Chf, AU, NzdUSD. Och jag har en bra framgång med denna enkla strategi. Jag lägger mycket till vinnare, och jag håller koll på USD-trenden. Om EU går upp gör jag inte en försäljning på AU eller GU eftersom dollarn bara går en riktning, upp eller ner. Detta är mitt enda riktiga filter. Och jag väntar inte på stearinljus stängs. Ser bra ut bara undrar när man ska stänga positionen som jag var tvungen att stänga när cci8 tog 0 men jag var jämn eller några pips updownUsing CCI att göra en living off Forex Jag kom precis till forumet för att ställa en fråga om handelsskillnader på CCI, och sen märkte jag ditt inlägg så jag tänkte posta det här. Annat på webben hittade jag en CCI-strategi om handelsskillnader med hjälp av CCI. Jag kommer att upprepa informationen här och sedan dela min fråga: Divergens i en oscillatorindikator (som CCI, Stochastics, RSI, RVI, WPR, ADX, MACD etc.) är i grunden där priset (i en uptredn) ger nya höjder men oscillatorns indikator misslyckas med att skapa nya höjder. På samma sätt i en nedåtriktad trend gör priset nya nedgångar men indikatorn misslyckas med att göra nya nedgångar. Dessa divergensmönster indikerar potentiellt att en omkastning pågår, eftersom trenden börjar löpa ut ur momentum, och skillnader är ofta mycket starka backningssignaler (men inte varje gång). För att komma tillbaka till CCI-divergenshandelssystemet rekommenderas det att du lägger till två CCI-indikatorer i ett diagram (lägg till CCI Period 10 och CCI Period 60) eftersom det här kommer att filtrera bort många falska signaler. Du vill vänta på att ett divergensmönster kommer fram på båda dessa indikatorer. Du kan bara använda en indikator, men det rekommenderas att du använder dem båda om du vill identifiera de allra bästa signalerna. Se bilden för ett divergensexempel med hjälp av cci 10 och cci 60. Jag använder en fri cci divergensindikator som har en varningssignal när det finns en divergensinställning (se mq4 attachment). Ju högre tidsramen är, desto mer exakt. Cci-divergensindikatorn har 3 justerbara inställningar (Fast EMA 12, Slow EMA 26, Signal SMA 9). Dessa kan justeras. Den vanliga MT4 CCI har bara en inställning (Period 14 standard). Ovanstående inställningar (12, 26, 9) i CCI-divergensindikatorn ligger mycket nära period 10 i CCI. Min fråga . Vilka 3 inställningar (på divergens cci med alert) skulle jag använda för att få CCI Period 60 eller nära den På det här sättet kan jag lägga till två divergensccis i diagrammet och vänta på att båda visar en handelssignal samtidigt. Jag har en fråga om divergensindikatorn du skrev upp. Ger det en varning eller en pil dyker upp precis vid slutet av det ljuset eller det väntar på att ett annat ljus stängs innan du bekräftar att jag behöver din hjälp James jätten och altoronto Tack James för en anständig tråd för cci. På grund av det begränsade kapitalet för handel avyttrade jag ett cci-baserat och prisaktivt kanalbaserat system och behöver kodningshjälp och din utveckling av allt vi människor kämpar för att få framgång och anständigt levande valutor, förutom de bedrägerier och bedrägerier som genereras av mäklare. Och priset var den verkliga avgörande faktorn, jag kanaliserade det med prisåtgärder kanaler och kuvert (jag försökte använda linjekartor istället för barer inga problem om systemet är avviket med staplar.) Som inmatningssignal baseras på kanalövergångspris och cci vid 0 och 100 som är fallet. Titta på mitt diagram och indikatorer Jag har behov av ett tydligt prisinsats och cci-baserat system som är en ultimat framgång i forex, så länge jag testat manuellt när det inte finns någon rädsla faktor som det gav och belönades enorma vinster som är inte mina normala mål. Jag behöver din hjälp: Jag använde macd-ljus v3-indikatorn i det första diagrammet och kuverten vid 34 som är blåa linjer och ett mittband av grönt som är en sma av 34. Nedan är en indikation på prisaktivitetskanal som består av 12 sma . när priset korsar under kanalen på 12 (dess bcoz av perfekt gann minskade vid 12) blev jag en fan av gann efter att jag fick se hans metoder. Elliot vågoscillator korsar nollpunkten upp och cci kryssar vid 45 (MEN NOTABLE MY PRICE ÄR ALLTID TYPISK PRIS HLC3). Med denna oscillator är trenden otroligt bra men granskning behövs här har jag överlagd 3 indikatorer över den cci vid 45 (lager 0 och -100), rsi vid 18, som är grönfärgad i oscillatorn, momentum vid 12 med ett skikt av 100 färgad blå. Som vanligt RSI-korsning 70 eller 50 upp eller ner för en köpförsäljningssignal. som du vet att 5 är för nära priset och golvmetoderna på 9,18 fungerar bara på bra trender, kan vi kombinera allt här för att ta en superingång. så min smas (men linjär ma ger snabba övergångar) är 5,9,12,18,34 Det här är marknadsledarna till min tydliga analogi som alltid flyter med pris på sina olika vinklar. när prishanteringskanal vid 12 är korsad av pris underifrån och indikatorer främst cci korsar vid 45 vid noll (förmodligen 100 verk) men rädsla faktor. när macd ljus v3 visar grön hårdgrön eller ljusgrön när elliotvågor visar en uptrend efter noll linje (eller du kan sätta 0.0018 och 0.0034 som inmatningslinjer för trend i elliotoscillatorn så tidigt och bättre positionering av priset). Inträde kan göras för köp när alla ovanstående villkor är uppfyllda och jag använder cci arrow för 45 som visas som den gule pilen i början av trenden. på samma sätt när prisaktivitetskanal vid 12 är korsad av pris från upp och indikatorer, främst när cci kryssar vid 45 eller använd cci arrow ta inträde för en SELL. macd ljus visar röd eller rödbrun färg som är en sälja. MACD CANDLES V3 parametrar som jag använde är 12,45,2. nära pris men bestämmer trenden väl. Om priserna är under 12 och 18,34 är trenden säkerligen en nere och om priserna är över 12 och 18 och över 34 är trenden en uppåtgående trend, det är därför jag använde 34 kuvert över priskanalen. NU VAD I BEHÖVER I EA Först och främst prissänkningskanalsmeddelanden om prisöverföring (Istället behöver jag en kryssvarningspil plottad på diagrammet), ta in inlägg i samband med cci 45 och prisåtgärdskanalinmatningsvarning (var god gör en pil plottad istället av meddelandevarning). Ta handlar i den riktningen, stäng av köp och sälj handlar: när priset är korsat men inte korsar båda kanalerna tar vinst. om priskanalen är stängd nära affärer med samband med cci-återkorsningssignalen. för mig är bara pac och cci det bästa grundläggande handelsalternativet. Men prissvingning kan skada alla affärer och ingen kan bestämma det verkliga priset. Basiskt ECN med hög tillgång värt att överleva problemen. För riskkapitalägare som jag. kanaler och cci är de bästa rörelserna i branschen. så hjälp mig att få en EA med prisåtgärder och cci i grunden fungerar diagramelementen i elliots och nolllagrings - och räckviddesoscillatorn på manuellt bra. men det är beslutsfattandet när du har lite pengar eftersom kapitalet gör en frustration och det fumlar mina affärer. MIN BEHOV FÖR EA ÄR TILL BEGRÄNSNING AV KONTROLL OM MIN EMOTION OCH PENGARSORGER. Ingen girighet som driver, brist på disciplin för att följa regler och rädsla för att förlora vinster gör att jag kör för att be om regelbaserad EA. och jag skulle aldrig behöva oroa sig för handeln om det är dag eller natt. (Jag kväver många hälsoproblem på grund av handel med denna mentalitet - rent monetärt tryck). Om du behöver ytterligare förklaringar är jag redo att försäkra mig om en framgångsrik ea. diagram 2 är med linjediagram och priset är med grön linje i prisdiagram. prisdiagrammet är sammansatt med Lmas på 5,9,12,18 och pilarna är från 3ma crossover alert och cci arrow på 9,12,45. när pristillståndet korsas av kanaler och när 3ma crossover alert och cci pilar visar inträde signaler handel och exit baserat på PAC och cci. 3m crossover-varningarna v2 fungerar inte korrekt Jag använde parametrarna som (3, -3,1, 9, -5,1,12, -5,0) och det visar bra signaler men det fungerar sent och pilarna visas inte i realtid. MAIN DRAW BACK. Det är därför jag söker prisåtgärdssignaler för att fungera som pilar (istället för alert message). när i samband med 3ma crossover alert signalerna blir perfekta för en handel. så jag söker dig att hjälpa mig med ett enkelt system av pac och cci cross alert baserat EA med trailing stop och efterföljande vinst steg för att skydda vinster och spara från förlust.3 Saker jag önskar att jag visste när jag började trading Forex Trading Forex är inte en genväg till omedelbar rikedom. Överdriven hävstång kan göra vinnande strategier till förlorare. Retail sentiment kan fungera som ett kraftfullt handelsfilter. Alla kommer till Forex marknaden för en anledning, som sträcker sig mellan enbart för underhållning att bli en professionell näringsidkare. Jag började att sträva efter att vara en full-time, självförsörjande Forex-handlare. Jag hade lärt mig den perfekta strategin. Jag spenderade månader på att testa det och backtests visade hur jag kunde göra 25 000-35 000 per år av ett 10 000 konto. Min plan var att låta mitt konto förena tills jag var så bra, jag skulle inte behöva jobba igen i mitt liv. Jag var dedikerad och jag förpliktade mig till planen 100. Sparar dig detaljerna, min plan misslyckades. Det visar sig att handel 300k mycket på ett 10.000 konto är inte särskilt förlåtande. Jag förlorade 20 av mitt konto om 3 veckor. Jag visste inte vad som slog mig. Någonting var fel. Lyckligtvis slutade jag att handla på den tiden och var lyckosam att landa ett jobb hos en Forex-mäklare, FXCM. Jag tillbringade de närmaste åren jobbar med handlare runt om i världen och fortsatte att lära mig om Forex-marknaden. Det spelade en stor roll i min utveckling att vara den näringsidkare jag är idag. 3 års lönsam handel senare, det var ett nöje att gå med i teamet på DailyFX och hjälpa människor att bli framgångsrika eller mer framgångsrika näringsidkare. Poängen med att jag berättar för denna berättelse är att jag tror att många handlare kan relatera till att börja på denna marknad, inte se de resultat som de förväntade sig och inte förstod varför. Det här är de 3 sakerna jag önskar visste när jag började handla Forex. 1 ndash Forex är inte en bli rik snabb möjlighet Till skillnad från vad yoursquove läser på många webbplatser över hela webben, kommer Forex trading inte att ta ditt 10.000 konto och göra det till 1 miljon. Mängden vi kan tjäna bestäms mer av hur mycket pengar vi riskerar i stället för hur bra vår strategi är. Det gamla ordspråket ldquoIt tar pengar för att göra moneyrdquo är en exakt, inklusive Forex trading. Men det betyder inte att det inte är en värdig strävan trots allt, det finns många framgångsrika Forex-handlare där ute som handlar om att leva. Skillnaden är att de långsamt har utvecklats över tid och ökat sitt konto till en nivå som kan skapa en hållbar inkomst. Jag hör om handlare hela tiden att rikta 50, 60 eller 100 vinst per år, eller till och med per månad, men den risk de tar på kommer att vara ganska lik den vinst de riktar mot. Med andra ord, för att försöka göra 60 vinst på ett år, är det inte orimligt att se en förlust på cirka 60 av ditt konto under ett visst år. Men Rob, jag handlar med en kant, så jag riskerar inte så mycket som jag potentiellt kan tjäna du kan säga. Det är ett sant uttalande om du har en strategi med en handelskant. Din förväntade avkastning ska vara positiv. men utan hävstång kommer det att bli en relativt liten mängd. Och i tider av otur kan vi fortfarande ha förlorade strimmor. När vi kastar hävstångseffekt i mixen, det är hur handlare försöker rikta sig till de stora vinsterna. Vilket i sin tur är hur handlare kan producera för stora förluster. Hävstångseffekt är fördelaktig, men inte när det kan göra en vinnande strategi till en förlorare. 2 Hävstång kan orsaka en vinnande strategi för att förlora pengar Det här är en lektion som jag önskar att jag hade lärt mig tidigare. Överdriven hävstång kan förstöra en annars lönsam strategi. Låt oss säga att jag hade ett mynt som när huvuden slogs, skulle du tjäna 2, men när svans träffades skulle du förlora 1. Vill du vända det myntet mitt gissning är absolut att du skulle vända det myntet. Youd vill vända det om och om igen. När du har 5050 chans mellan att göra 2 eller att förlora 1, är det en bra möjlighet att du accepterar. Nu kan vi säga att jag har samma mynt, men den här gången om huvuden träffas, skulle du tredubblera din nettovärde, men när svans träffades skulle du förlora varje innehav du äger. Skulle du vända det myntet mitt gissning är det du inte skulle för att en dålig flip av myntet skulle förstöra ditt liv. Även om du har exakt samma procentuella fördel i det här exemplet som exemplet ovan, skulle ingen i sitt rätta sinne vända detta mynt. Det andra exemplet är hur många Forex-handlare ser sitt handelskonto. De går all-in på en eller två affärer och slutar förlora hela kontot. Även om deras affärer hade en kant som vårt myntflipande exempel, tar det bara en eller två olyckliga affärer att torka ut dem helt. Så här kan hävstångseffekt göra att en vinnande strategi förlorar pengar. Så hur kan vi fixa detta? En bra start är att använda inte mer än 10x effektiv hävstångseffekt. 3 Användning av sentiment som en guide kan luta oddsen i din favör Den tredje lektionen som Ive lärt sig bör inte komma som någon överraskning för dem som följer mina artiklar. med hjälp av det spekulativa sentimentindexet (SSI). Ive har skrivit många artiklar om detta ämne. Det är det bästa verktyget Ive någonsin använt och är fortfarande en del av nästan varje handelsstrategi jag använder idag. SSI är ett gratis verktyg som kan hittas här som berättar hur många handlare är långa jämfört med hur många handlare som är korta varje större valutapar. Det var tänkt att användas som ett kontrarindex där vi vill göra motsatsen till vad alla andra gör. Använda det som riktningsfilter för mina affärer har gjort min handels karriär helt om. Lär av mina misstag Om jag kunde berätta för mitt yngre själv 3 saker innan jag började handla Forex skulle det vara den lista jag skulle ge. Jag hoppas att de hjälper din handel så mycket som det hjälpte min. --- Skriven av Rob Pasche DailyFX ger Forex nyheter och teknisk analys om de trender som påverkar de globala valutamarknaden. Användning av CCI för att göra en living off Forex Fördel av denna strategi framför andra: 1) Enkel och tydlig identifiering av trender och lågt momentum marknader 2) Inte mer över handel 3) Kvalitetshandel med sannolikhet på din sida 4) Marknadsstyrka analyseras av multi-tidsramar, USD-styrka och korrelationer 5) Varningar om par momentum så att inte vänta framför din skärm Regler för strategin: Bifogat är 4 indikatorer. Två är trenddisplayer som visar alla tidsramar på alla korrelerade par för Non Lag MA och CCI perioder på 25 och 50. ASI, som visar äkta marknadsutbrott utan spikar eller falska utbrott för att förvirra dig, och det synliga på diagrammet inte laga ma. Inställningar för CCI Trend Display bör ställas in på CCI 25 och 50 med aktuellt ljus på True, om du inte föredrar någon anledning att bara se styrkan i föregående ljus. Jag gillar att se realtidsmarknadsstyrkan och handla det, så jag satte det på nuvarande ljus. Inställningarna för Non Lag Trend Display bör ställas in till Längd vid 30 och PCT-filter vid 0.25. Den mindre perioden CCI på 8 och 14 var för liten och fungerade inte bra med Non Lag för att filtrera bort marknadsrörelser. Den 30 längdens icke-fördröjning tillsammans med den dubbla CCI-funktionen fungerar mycket bättre och fånga större rörelser på marknaden som filtrerar ut många små som inte är lika bra som möjligt. Båda Trend Displays gjorda av Altoronto. Denna strategi är väldigt visuell, vilket ger all information du behöver genom pilar. För inköpsorder. Upp pil på 15 Min-1 HR på båda trenderna Visar på alla par förutom USD CHF som borde vara alla nere AUUSD-Up Arrow NZDUSD Upp Pil EUUSD Upp Pil GUUSD Upp Pil USDCHF Nedåt eller UPP Pil över brädan Sälj Order - USDCHF kan vara Trend upp eller ner med de andra paren, men måste träna starkt, så alla pilar följer riktning över bordet. (STOPPSTASTNINGEN är 2 gånger värdet för 14 periodens ATR) (Om 4 HR är i sidled, handla inte det paret tills dess riktning är i linje med andra par på 4 HR-tidsramen. Då kan du ta hand om dig i den riktningen på ett säkert sätt. (Obs! Om de flesta trendvisningspilarna är uppe utom 2 eller 3 tidsramar över alla par är sidled eller nere, gör sedan handeln eftersom momentet är där. De andra paren kommer att inriktas. 2 eller 3 oalignerade pilar är tillåtna på båda CCI och Non Lag trenddisplay. Bonus - För Trend line trader som vill ha extra bekräftelse har jag också bifogat ASI-indikatorn. Den står för ackumulativ Swing Index. Den här indikatorn är utmärkt för att hitta den verkliga marknadsnivån utan spikarna eller falska breakouts vid vilken tid som helst. Gör bara handel i 4-timmars huvudtendens, och du kan även vänta på flerparsträngslinjerna för att göra handel på mindre tidsramar. Var inte galen på trendlinjer, bara fokusera på den omedelbara SR-modellen, som möjligt peka på var paret kan vända, en trendlinje för bekräftelse och en trendlinje för att följa paret i trend. Och bekräfta trendlinjen avbrott eller studsning av sr-nivå med multi-par korrelerade Non Lag MA och CCI trenddisplayer. på forumet för att ställa en fråga om handelsskillnader på CCI, och sedan märkte jag ditt inlägg så jag tänkte posta det här. Annat på webben hittade jag en CCI-strategi om handelsskillnader med hjälp av CCI. Jag kommer att upprepa informationen här och sedan dela min fråga: Divergens i en oscillatorindikator (som CCI, Stochastics, RSI, RVI, WPR, ADX, MACD etc.) är i grunden där priset (i en uptredn) ger nya höjder men oscillatorns indikator misslyckas med att skapa nya höjder. På samma sätt i en nedåtriktad trend gör priset nya nedgångar men indikatorn misslyckas med att göra nya nedgångar. Dessa divergensmönster indikerar potentiellt att en omkastning pågår, eftersom trenden börjar löpa ut ur momentum, och skillnader är ofta mycket starka backningssignaler (men inte varje gång). För att komma tillbaka till CCI-divergenshandelssystemet rekommenderas det att du lägger till två CCI-indikatorer i ett diagram (lägg till CCI Period 10 och CCI Period 60) eftersom det här kommer att filtrera bort många falska signaler. Du vill vänta på att ett divergensmönster kommer fram på båda dessa indikatorer. Du kan bara använda en indikator, men det rekommenderas att du använder dem båda om du vill identifiera de allra bästa signalerna. Se bilden för ett divergensexempel med hjälp av cci 10 och cci 60. Jag använder en fri cci divergensindikator som har en varningssignal när det finns en divergensinställning (se mq4 attachment). Ju högre tidsramen är, desto mer exakt. Cci-divergensindikatorn har 3 justerbara inställningar (Fast EMA 12, Slow EMA 26, Signal SMA 9). Dessa kan justeras. Den vanliga MT4 CCI har bara en inställning (Period 14 standard). Ovanstående inställningar (12, 26, 9) i CCI-divergensindikatorn ligger mycket nära period 10 i CCI. Min fråga . Vilka 3 inställningar (på divergens cci med alert) skulle jag använda för att få CCI Period 60 eller nära den På det här sättet kan jag lägga till två divergensccis i diagrammet och vänta på att båda visar en handelssignal samtidigt.

Comments

Popular posts from this blog

La Cedars Forex Byrå Uganda

Swing Trader Forex Strategier